ماکت ناو هواپیمابر آمریکائی در ایران

ماکت ناو هواپیمابر آمریکائی در ایران

ماکت / ماکت ناو هواپیمابر آمریکائی در ایران - مدتی قبل ماهواره های آمریکائی از وجود ماکت یک ناو آمریکائی در آبهای ایران خبردادند و نسبت به آن واکنش نشان دادند

ماکت / ماکت ناو هواپیمابر آمریکائی در ایران – مدتی قبل ماهواره های آمریکائی از وجود ماکت یک ناو آمریکائی در آبهای ایران خبردادند و نسبت به آن واکنش نشان دادند. برخی از سناتورها آن ار نشانه عدم صداقت ایران و باقی ماندن حس دشمنی ایرانیان معرفی کردند.

نیویورک تایمز گزارش داد که تصاویر ماهواره ای از ایران نشان می دهد که این کشور در حال ساخت نمونه ای از روی ناو نیمیتز آمریکا است که با سوخت هسته ای کار می کند.

اما تحلیلگران درباره ساخت نمونه واقعی ماکت ( ماکاپ ) عنوان کردند که این ماکت برای تبلیغات یا به عنوان هدف تمرینی منفجر خواهد شد. و در نهایت ایران اعلام کرد که کار ساخت این ماکت ناو هواپیمابر مربوط است به ساخت یک فیلم سینمائی با موضوع حمله ی ناو وینسز و سرنگون کردن هواپیمای ایرباس در آبهای خلیج فارس.

در پی آن دیجیتال گلوب و گوگل امروز تصاویری جدید از کارخانه کشتی سازی گاچین  منتشر کرده  که مراحل ساخت و ساز ناو در ایران را نشان می دهد.

 

ماکت ناو هواپیمابر آمریکائی در ایران

اما حقیقت ماجرا چه بود؟ در واقع ماکت این ناور برای استفاده در رزمایش پیامبر اعظم ۹ مورد نیاز بود که طبیعتا بدلیل اینکه جزء اسرار نظامی بود درباره آن اطلاع رسانی نشد و تنها گفته شد برای ساخت یک فیلم سینمائی مورد نیاز است.

به بیان بهتر ساخت یک ماکت ناو آنهم در اندازه واقعی برای ساخت یک فیلم توجیه اقتصادی مناسبی نیست. زیرا تا زمانی که مونتاژ و حتی ساخت انیمیشین سه بعدی وجود دارد پرداخت هزینه بسیار بیشتر برای ساخت ماکت یک ناو در اندازه واقعی اصلا گزینه مناسبی نیست. اما در یک مانور جنگی امکان استفاده از مونتاژ یا انیمیشن وجود ندارد.

راستی به نظر شما ساخت یک ماکت از ناو هواپیما بر آمریکائی در اندازه واقعی چقدر زمان و هزینه می برد؟

ماکت را می سازند و بعد منفجر می شود. آیا نمی شد ماکت را در اندازه های کوچک تر ساخت؟ آیا هزینه انجام شده برای منفجر کردنش توجیه اقتصادی دارد.
پاسخ پرسش اول منفی و پاسخ پرسش دوم مثبت است. در یک مانور نظامی حتما باید یک نمونه ماکت  در اندازه های واقعی وجود داشته باشد تا توان تسلیحاتی نیرو های خودی بصورت واقعی مورد آزمایش قرار گیرد. مانند هدف گیری ناو در اندازه های واقعی و سایر مراحل

و همچنین دستاورد و تحلیلی که پس از بکارگیری ماکت ناو بدست خواهد آمد ارزش بسیار بیشتری نسبت به هزینه انجام شده دارد.

یاد فیلم تایتانیک افتادم که در آن یک کشتی بزرگ دقیقا مانند ماجرای کشتی تایتانیک ساختند تا برای استفاده در فیلم و غرق کردن بکارببرند.

در نهایت فیلم نابودی این ماکت ناو را در رزمایش مشاهده می فرمائید:

وب سایت شرکت میثاق سامانه ایرانیان

 www.ScaleModel.ir
شرکت ماکت سازی
شرکت ماکت سازی
شرکت ماکت سازی میثاق سامانه ایرانیان در خدمت شماست. تنها کافی است نمونه کارهای قبلی این شرکت را ببینید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *