هزینه طراحی ماکت برای پروژه

هزینه طراحی ماکت برای پروژه

راهنمای محاسبه قیمت و هزینه طراحی ماکت برای پروژه های ساختمانی،کلیه صنایع از خودروسازی تا هواپیماسازی

راهنمای محاسبه قیمت و هزینه طراحی ماکت برای پروژه های ساختمانی،کلیه صنایع از خودروسازی تا هواپیماسازی

یک پروژه بزرک نیازمند کارشناسی و ارزیابی های اولیه بسیار دقیق و شفافی است. زیرا یک محاسبه اشتباه می تواند کل پروژه را با خطر روبرو نماید.

تصور کنید یک معمار و سازنده هستید و قصد دارید یک برج مسکونی یا تجاری بسازید. طبیعی است که باید بسیاری از فاکتورهای پراهمیت مهندسی را رعایت کنید تا ساکنین آن برج با اطمینان در آن زندگی کرده و یا قدم بزنند. از سوی دیگر محاسبه دقیق هزینه ها بسیار اهمیت دارد که بدلیل محاسبه یا انجام کار اشتباه، هزینه های مضاعف و سربار به مالک تحمیل نگررد.

اما پرسش مهم اینکه چطور می توان با اطمینان همه این محاسبات و ارزیابی ها را انجام داد؟

ساخت یک نمونه کوچک تر اولیه یا همان ساخت ماکت پاسخ درست است!

با ساخت ماکت شما در عمل نگاهی ژرف خواهید داشت به هزینه ها، نقص های احتمالی حین اجرای پروژه و بسیاری ازآگاهی های دیگر که باعث می شود کیفیت و صدالبته سرعت و دقت انجام کار افزایش یابد.

لطفا نگاهی به پروژه انجام شده یعنی ماکت خودرو پژو به سفارش شرکت ساپکو (زیرمجموعه ایران خودرو) که در این شرکت طراحی شده بیندازید. فکر می کنم همه ما باور داریم که در بازار خودرو عنوان شده کیفیت پژوهای قدیمی بهتر است!

نحوه محاسبه قیمت ماکت خودرو

در این نمونه به فرض شما نیاز به سفارش یک ماکت خودرو دارید. اما این یک سفارش کلی است و برای ساخت چنین ماکتی با انواع لوازم و سوایل نیاز به اطلاعات دقیق تری داریم.

برای مثال آیا می خواهید فقط یک ماکت از خودرو داخل کافی شاپ و رستوران خود بگذارید یا واقعا به عنوان یک کمپانی خودروسازی قصد ساخت و تولید انبوه یک مدل از خودرو را دارید؟

اگر قصدتان فقط داشتن ماکت یک خودروی کلاسیک و قدیمی یا خودروی مدرن برای استفاده در دکوراسیون کافی شاپ و رستوران است طبیعتا ظاهر خودرو برای شما کفایت می کند، اما یقینا برای یک شرکت خودروسازی ریزترین جزئیات مانند یک مدل کاملا عملیاتی از خودروی اصلی اهمیت اساسی دارد. برای مثال اجزاء موتور کاملا درست و بر اساس مدل اصلی اما در ابعاد کوچک تر ساخته شوند بطوریکه خودرو قابلیت روشن شدن و حرکت را داشته باشد تا ایرادها و مشکلات احتمالی آن مشخص شده و در تولید انبوه رفع شود!

و طبیعتا با افزودن هر اپشن زمان و هزینه آن افزایش پیدا خواهد کرد.

ساپکو یا شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو (به انگلیسی: Supplying Automotive Parts Company یا SAPCO) یکی از شرکت‌های تابعه‌ی ایران خودرو می‌باشد که وظیفه‌ی طراحی و تأمین قطعه برای خط تولید شرکت ایران خودرو را بر عهده دارد.

شرکت ماکت سازی میثاق سامانه ایرانیان

شرکت ماکت سازی
شرکت ماکت سازی
شرکت ماکت سازی میثاق سامانه ایرانیان در خدمت شماست. تنها کافی است نمونه کارهای قبلی این شرکت را ببینید!

1 نظر

  1. […] هزینه طراحی ماکت برای پروژه […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *