کیفیت ساخت کامپوزیت و فایبرگلاس – ساخت قطعات کامپوزیتی

کیفیت ساخت کامپوزیت و فایبرگلاس – ساخت قطعات کامپوزیتی

کیفیت ساخت کامپوزیت و فایبرگلاس در ساخت انواع سازه زمینی هوائی و دریائی. ساخت ماکت کامپوزیتی - ساخت ماکت صنعتی - ساخت بنده فایبرگلاس - ساخت قطعات کامپوزیتی برای هر نوع سازه مانند ماکت ساختمان و برج، ماکت خودرو و ماکت های تبلیغاتی در شرکت میثاق سامانه ایرانیان

کیفیت ساخت کامپوزیت و فایبرگلاس در ساخت انواع سازه زمینی هوائی و دریائی. ساخت ماکت کامپوزیتی – ساخت ماکت صنعتی – ساخت بنده فایبرگلاس – ساخت قطعات کامپوزیتی برای هر نوع سازه مانند ماکت ساختمان و برج، ماکت خودرو و ماکت های تبلیغاتی در شرکت میثاق سامانه ایرانیان

اینروزها کامپوزیت تقریبا همه کاره در تمام بخشهای صنعت داخلی یا بین الملل می باشد. از نمای ساختمان، دندان و حتی شاتل های فضائی با کامپوزیت ساخته می شوند.

اما چرا کامپوزیت؟

در یک کلام سبک اما مقاوم

آب، باد و هوا باعث فرسایش می شوند. پس ما نیاز به ماده ای داریم که در عین سبکی مقاومت بالایی در برابر سایش داشته باشد و اینجاست که کامپوزیت حرف اول را می زند. اگر نیاز به فایبرگلاس دارید لازم است بدانید فایبرگلاس نیز نوعی کامپوزیت است. در واقع کامپوزیت یک ماده ترکیبی می باشد که از ترکیب مناسب فلز، سرامیک و پلیمر بدست می آید.  کامپوزیت و فایبرگلاس مانند هر چیز دیگر کیفیت های مختلفی دارد و یک کارشناس قادر به شناسائی و انتخاب بهترین نوع کامپوزیت و فایبرگلاس می باشد. زیرا از آنجا که یک ماکت یا سازه نیاز به عمر طولانی دارد، کیفیت و انتخاب درست نقش مهمی در این باره دارد.

از قالب گیری تا تولید انبوه

آیا تنها به یک سازه نیاز دارید یا تولید انبوه؟

هر نوع قطعه در هر اندازه ای بصورت تکی یا انبوه را با بهترین کیفیت و قیمت برای شما طراحی کرده و می سازیم. لطفا حتما توجه داشته باشید که کیفیت کامپوزیت به مرور زمان خودش را نشان می دهد. به همین خاطر است که در هنگام انتخاب، کیفیت حرف اول را می زند!

ویژگی ورق‌های کامپوزیت درنمای ساختمان

۱. سبک بودن ۲. سطح هموار و یکنواختی رنگ ۳. شکل پذیری ۴. تنوع رنگ ۵. مقاومت در برابر آتش‌سوزی ۶. عملکرد غیریکپارچه در زلزله ۷. امکان آب بندی نما ۸. بی‌نیازی به شستشو ۹. قابلیت تعویض پانل‌ها ۱۰. خواص آکوستیک

 

 

مهم‌ترین ویژگی مواد کامپوزیتی آن است که با توجه به نیازها، می‌توان خواص آنها را کنترل کرد. به طور کلی مواد کامپوزیتی دارای مزایای زیر هستند:

  • مقاومت مکانیکی بالا نسبت به وزن
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • خصوصیات خستگی عالی نسبت به فلزات
  • خواص عایق حرارتی خوب
  • به دلیل صلبیت بیشتر، تحت یک بارگذاری معین، خیز کمتری (بعضا ده‌ها برابر کمتر) نسبت به فلزات دارند
  • استحکام بالا
  • نسبت حجم به وزن کم
  • سبک بودن -گاهی تا چندین برابر مستحکم تر از فولاد با وزنی با چندین برابر کمتر
  • هزینه کمتر و صرفه‌جویی اقتصادی

 

 

فایبرگلاس یکی از پرکاربردترین کامپوزیت‌هاست. فایبرگلاس یک کامپوزیت با زمینهٔ پلیمری است که توسط فیبرهای شیشه تقویت شده‌است. در ساخت بدنه جنگنده‌های رادارگریز از کامپوزیت‌هااستفاده می‌شود. همچنین در ساخت قطعات هواپیما و پرهٔ نیروگاه بادی و پرهٔ هلیکوپتر از کامپوزیت‌ها استفاده می‌شود. بطور کلی مواد کامپوزیتی (مواد مرکب) به دلیل داشتن جرم بسیار کم و مقاومت بالا نسبت به فلزات، در صنعت هوا و فضا کاربرد وسیعی دارند. هم چنین کامپوزیتهای کربن-اپوکسی از نوع کامپوزیتهای استحکام بالا هستند که در صنایع نظامی کاربرد دارند.

 کامپوزیت سبز

کامپوزیت سبز به کامپوزیتی گفته می شود که در ساخت هر دو بخش آن یعنی فاز زمینه و تقویت‌کننده از موادی استفاده شود که قابل تجزیه در طبیعت می باشند. برای نمونه در فاز زمینه از پلیمرهای سنتزی قابل جذب بیولوژیکی و در بخش تقویت کننده از فیبرهای گیاهی استفاده می شود.

شرکت ماکت سازی میثاق سامانه ایرانیان

www.ScaleModel.ir

شرکت ماکت سازی
شرکت ماکت سازی
شرکت ماکت سازی میثاق سامانه ایرانیان در خدمت شماست. تنها کافی است نمونه کارهای قبلی این شرکت را ببینید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *